zadní brána Adršp.-teplických skal

Tip na výlet: ROZHLEDNA - ČAPÍ VRCH

01.10.2014 00:00

NA ČAPÍM VRCHU BYLA NOVĚ OTEVŘENA ROZHLEDNA! Přijeďte do Janovic vlakem, autobusem, vlastním vozem nebo na kole. Vozidlo můžete zaparkovat u Hostince U Tyšerů. Pěšky nebo na horském kole se vydejte od nádraží nebo Smíšeného obchodu a pensionu U Tyšerů po zelené turistické značce mezi bytovky do kopce kolem hřbitova. Zelená Vás dále povede lesem po kamenité cestě a lesní pěšině až na kopec na rozcestí Před zvětralým vrchem. Cyklisté se můžou k tomuto rozcestí dostat pohodlnější převážně asfaltovou cestou po červené a žluté. Dále pokračujte doprava (resp.nekteří cyklisté rovně) po žluté a zelené po polní cetě podél lesa k rozcestí Pod zvětralým vrchem. Při dobré viditelnosti budete mít za zády krásný výhled na Krkonoše. Za každého počasí pak můžete pozorovat koně na pastvinách místní farmy. Od posledního rozcestí pokračujte rovně po polní cestě mezi pastvinou a loukou po žluté značce. Vlevo se Vám otevře výhled na Teplické skály. Když se dostanete k lesu, máte dvě možnosti. 1. Zkratku, která vede rovně lesní cestou. Musíte si potom vlevo hlídat nenápadnou odbočku na lesní pěšinu značenou zeleně. Cyklisté zde musí zanechat kola a pokračovat dále pěšky, po zelené se dostanete až na rozhlednu. 2. Nebo pokud nevyužijete zkratku, pokračujte podél lesa po žluté, která Vás přivede na rozcestí Pod Čapím vrchem. Zde musíte odbočit do leva na zelenou, která Vás chvíli povede lesní cestou do mírného kopce a potom doprava lesem a skalní bránou na Čapí vrch k rozhledně. Délka trasy cca 4km.

© 2008 Všechna práva vyhrazena.